november 02, 2004

Först så ser vi till vänster, sen så ser vi till höger, sen så ser vi till vänster igen och är det klart får du gå över

En knapp vecka kvar till min uppkörning, och det känns mer och mer som att det kommer att gå käpprätt på helvete. Imorse hade jag en dubbeltimma med min körlärare, och han säger att det enda jag behöver bättra mig på är att ta det lugnt. Fast faktum är att jag är lugn, förutom när han säger att jag stressar, vilket jag inte gör förrän han tycker att jag gör det. Hmm, det blev rörigt. Men jag hoppas att jag får en lugn och fin uppkörningsövervakare. Då kan det nog kanske gå vägen.
Sedan tvivlar jag på min lärares syften. Förra gången vi körde satt han i ett fem minuter långt mobilsamtal med någon bensinleverantör, eftersom hans bensinmack (han driver tydligen en Hydromack i Halmstad) inte hade fått rätt mängd vid senaste leveransen. Och idag fick jag köra hem till honom, för att han skulle hämta en sak.

I övrigt finns det inte så mycket att berätta. Jag ska snart gå ner till det lokala gatuköket och inhandla min lunch, som kommer att bestå av en vegetarisk burgare med strips, eftersom det är det enda vegetariska de har. Inte särskilt gott, om ni frågar mig, men jag vill ogärna ha med mig mat när jag har körlektion på morgonen, mest av hänsyn till maten som får tillbringa lång tid utanför kylskåpets trygga famn.

Slutligen, ett blog-tips: http://orsakspajen.blogspot.com.
Bror min skriver också dagbok här. Check it out!

Dags att ta sig en en ny annons, denna gång är det Göteborgs Stad, Lärjedalen som söker en enhetschef och ett ekonomibiträde. Titta i Platsjournalen på måndag och se resultatet!