november 01, 2004

Kapitalist! Nu ska du dö!

Så nu ska man köpa ny skrivare alltså... Jag har givit upp hoppet om min nuvarande, då den vägrar skriva ut mina dokument. Det är uppenbarligen inget fel på kontakten mellan datorn och skrivaren, då den börjar mata in pappret, men sedan tar det stopp, och det blinkar rött. En snabb titt i manualen säger mig... ingenting. Att lämna in den på reparation känns ganska meningslöst, då jag förmodligen får en ny skrivare för samma summa pengar som det skulle kosta att laga eländet. Dessutom har jag sett att Siba, denna smått tveksamma affärskedja, har en ny, modern kombiapparat med skrivare/scanner/kopiator för knappt 1000 riksdaler just nu, och det låter fint, för scanner behöver jag verkligen också. Visst, jag har ju tillgång till en på jobbet, men det är skönt att ha en där hemma också. Nu ska jag bara lyckas lura med mina föräldrar till Siba också...

Igår eftermiddags fick jag ett SMS från Madde i Köpenhamn, där hon skrev att hon hittat lite skivor på Accord, som jag kanske var intresserad av, bl.a. Fountains Of Waynes första album, "The good earth" av The Feelies och någon mer. Jo, visst är jag intresserad!

Nu ska jag gå en trappa upp och äta min medhavda mat, som idag består av pasta och Friggs indiska, vegetariska färssås. Ska bli intressant att se om den är något att ha...