oktober 29, 2004

Star Wars-intresset slår tillbaka

Jag har alldeles nyss tittat klart på den runt 2,5 timmar långa dokumentären om "Star wars"-trilogon som ingår i extramaterialet i boxen, och jag måste säga att det var väldigt intressant. Även om jag inte är något väldigt stort fan av filmerna, så är det ändå kul att se hur de skapade alla specialeffekter för hand, utan en massa datoranimationer och sådant krafs. Tyvärr har ju George Lucas inte kunnat hålla fingrarna borta från sina gamla filmer, så de är besudlade med en massa animationer nu, men jag får blunda när de dyker upp. Spännande också att det är Frank Oz som styr och pratar Yoda... Frank är ju även killen som ligger bakom ett gäng härliga muppar, som t.ex. den svenska kocken. Geni? Jo, nästintill i alla fall.

Efter jobbet idag tog jag en sväng ner till Kretsloppan, Halmstads kommuns secondhandbutik, som jag inte varit i sedan de flyttade förra året någon gång. Det visade sig att deras utbud försämrats rejält, och jag hittade ingenting köpvärt. Eller, jo förresten, de hade en del gamla brädspel, och jag stod och fingrade en stund på "Svenska MAD"-spelet, men det såg ganska risigt ut, så jag gissar att det fattades saker o.s.v. Däremot träffade jag Henrik, som tydligen jobbar i samma hus, på Datorteket. Spännande. Vi har inte träffats på ett tag, så det blev lite prat med honom innan jag cyklade till ICA Maxi och sedan hem.

Helgen ser onekligen lovande ut. Imorgon är det heldag med Sandra, med loppisrunda, falafelmakeri och filmtittande. Och på söndag ska det övningsköras med min fadersgestalt, plus middag på Vallås. Det blir fint det. På tisdag är det ju körlektion en masse för mig, så det är väl lika bra att jag tränar lite innan dess.

Ska det bli så knasigt att jag går och lägger mig tidigare idag, på en fredag, än någon annan kväll i veckan. Det skulle ju vara spännande. Men kanske ganska bra också. Någon gång måste man ju ta igen all förlorad sömn, så varför inte göra det när man kan sova lite längre också. Fast jag ska vara inne i stan vid 10 imorgon, så jag kan inte sova tills jag vaknar, som Peter Jöback så vackert sjunger. Vad menar han med det? Det gör man väl alltid, sover tills man vaknar. Om man inte vaknar så fortsätter man ju sova... Hmmm...