november 04, 2004

Det där nya som skulle vara så bra

Jaha, så var då en ny skrivare införskaffad, och som om inte detta vore nog så kom även Madde hem igår. Även om skrivaren känns bra, så var ändå Maddes hemkomst det som förgyllde gårdagen. Jag mötte henne inne i stan efter jobbet och hjälpte till att bära hem bagaget, som bl.a. innehöll de skivor som hon köpte till mig. Trevligt värre. Och dessutom hade hon hittat temat till "Riket" på cd-singel, vilket jag inte ens visste att det fanns. Fast det känns underligt att lyssna på låten utan att se bilderna till... Resten av kvällen spenderades på falafelätning, tvätt och tv-tittande, medan Madde tog igen förlorad internettid.

Skrivare då? Jo, den verkar som sagt bra. En inte fullt lika bra sak var att de glömt (?) lägga ner en USB-kabel i lådan, men jag hittade en i en låda med datorsladdar, så det löste sig. Dock var den ganska kort, så jag får nog investera i en ny ändå. Fast det duger så länge.

Nu på morgonen fick jag en nytändning på fanzinet som jag började göra i vintras, "All this and more". Det tragiska är att det legat helt klart i min jobbdator sedan i våras, men jag har inte lyckats ta mig för att skriva ut det. Jag vill ju helst inte kopiera upp det, eftersom bilderna blir så kassa, så jag tänkte skriva ut varje ex för sig, vilket gör att det kommer att ta lite tid. Så när jag skulle kolla igenom det nu i morse insåg jag att en del av texterna var ganska mediokra, vilket nog gör att jag ska försöka skriva om en del, vilket i sin tur innebär att jag får göra om stora delar av tidningen... Men det kan det vara värt!