november 03, 2004

Mörkerkörning och skrivarköp

Japp, så har man gjort den där mörkerkörningen då. Det var betydligt trevligare än vad jag trodde, och det var dessutom första gången min körlärare visade en lite roligare sida av sig själv. Vi var tre elever i hans bil, och vi turades om att köra, så att alla skulle få känna på av blända av och på, omkörningsteknik med helljus och så vidare. Vi startade runt 18 och jag var hemma lite innan halv nio, så lite segt blev det allt.
Jag och min körlärare har dessutom det gemensamt att vi inte gillar att svettas. Han har som livsfilosofi att bara göra saker som inte får honom och börja svettas, och jag kan inte annat än skriva under på det! Bland annat berättade han att han en gång i sin ungdom spelade fotboll, men att han slutade för att han svettades. Haha. That's my man! Plötsligt ser jag honom i en helt ny dager...

Måndagen som kommer blir nog rejält seg. Jag ska köra upp klockan halv nio, och tydligen har min körskola som regel att alltid ha en körlektion före uppkörningen, så att eleverna kan värma upp lite, fråga om sånt de är osäkra på etc. Detta innebär att jag ska ut och köra klockan 7 på måndag! Det blir till att lägga sig tidigt på söndag, och det vet vi ju alla hur det brukar gå med det. Jag börjar se ett tema i mina dagböcker nu... Det handlar mycket om mina sovvanor. Kanske inte så kul att läsa om?

Ikväll ska det köpas skrivare, förhoppningsvis, och sedan verkar det som om Madde äntligen letar sig norrut igen! Who-hoo!

Matlådan väntar, gott folk!