oktober 28, 2004

Supergräs

Under döda stunder på arbetet har jag påbörjat ett projekt som visat sig ta längre tid än vad jag förväntat mig. Min plan är att skriva in större delen av min skivsamling (d.v.s. de som finns i min lägenhet, och alltså inte de som ligger nedpackade i lådor hos modern och fadern) i FileMaker Pro, det registerprogram vi använder till annonsadministration här på jobbet. Eftersom jag hade hela listen utskriven från Excel här, så tänkte jag att det var en lätt match att bara skriva in dem... Tja, så lätt var det minsann inte, och nu, några veckor senare, håller jag fortfarande på, även om de döda tillfällena varit färre den gångna veckan...
Fast jag är trots allt på Supergrass i nuläget, så det är inte jättemycket kvar, intalar jag mig själv.

Jag fortsätter hålla tummarna för att The Wedding Present verkligen kommer till Sverige och spelar i vår. Det vore så satans jävla kul! Den nya singeln är riktigt bra, fast den inte kommer upp i "Bizarro"-klass på långa vägar.

Igårkväll laddade jag hem en låt med ett band vid namn All-Time Quarterback, som visade sig innehålla sångaren från Death Cab For Cutie och The Postal Service. Det lät ju intressant, för jag tycker han har en behaglig röst, och när jag sedan lyssnade på låten var det någon form av klassisk amerikansk lo-fi, men det lät helt ok, så jag laddade hem hela skivan, när jag ändå var i farten. Dock lät inte resten lika kul, så det blir väl till att behålla valda delar. Någon som vet något om bandet? Är det bara Ben?