oktober 28, 2004

På spaning efter den dygnsrytm som flytt

Jaha. Så sitter man här igen då. Klockan är snart ett, och jag har ännu inte intagit en vågrät position. Fast så fort jag har skrivit klart detta ska jag göra ett allvarligt försök att lägga mig.

När jag kommit hem idag ringde min körskola och informerade mig om att Vägverket kommit en ny bestämmelse som säger att om man tar sitt körkort efter den 1 november måste man ha provat på mörkerkörning, och givetvis passar de på att dra in lite extra pengar på kuppen. Knappt 400 kronor vill de ha för besväret. Så på tisdag, då jag har en vanlig dubbeltimme på morgonen, ska jag tillbaka till körskolan på kvällen och köra i mörker tillsammans med 23 andra körkortsaspiranter. Det lockar föga, men det måste ju bli gjort. Den 8:e är det uppkörningsdags. Håll alla tummar ni har.

I övrigt har kvällen inneburit tvätt, matlagning, telefonsamtal och Internet, d.v.s. en normal kväll när Tommy har FF. Jag har även kollat upp vilka loppisar/secondhandbutiker som är öppna på lördag, då jag och Sandra ska botanisera bland deras utbud. Det är nog både bra och dåligt att jag nyss fått lön... Tyvärr hade Kretsloppan stängt, så den får jag gå till en annan gång. Kanske på fredag efter jobbet, om jag hinner.

Kvällens musikval: Piotor - You can't hug your children with nuclear arms

Sova. Nu.