augusti 15, 2005

I believe in the good of life

Emmabodafestivalen anno 2005 var faktiskt helt OK, men det berodde nog mest på sällskapet, tror jag. Visst, det var ju en del bra band också, men sällan har jag haft så kul på en festival som denna. Så tack Sandra, Sofi, Johan och Markus för det! Däremot ger jag gärna en känga till resten av festivalbesökarna, och framförallt de som envisas med att vara fulla som ägg och ränna runt och störa ens nattsömn hela tiden. Misspeppen var ibland stor i mitt och Sandras tält, men vi överlevde.

Så hur var banden då, kanske ni undrar? Jovars, som sagt... det var en del kul. Jag tror en lista är på sin plats:

Bra band:
- Saturday Looks Good To Me
- The Pipettes
- Jens Lekman
- TV Resistori
- The Polyphonic Spree
- Vapnet
- Lovekevins
- Slagsmålsklubben
- The Mexicos

Kanske inget fantastiskt facit över tre dagar, men jag är ganska nöjd ändå. Och bäst av allt var Nicke Boströms frukostpop. På fredagen spelade The Budgies och The Honeydrips, och på lördagen fick vi avnjuta San Marinos, Billie the Vision and The Dancers, Doubledan och Erlend Öye. Den sistnämnda var nog bäst på hela festivalen, och jag fick vissla med till "I don't know what I can save you from". Trevligt. Han tackade mig även senare under dagen.

Lite skivor köptes också:

- Vapnet CD
- Demos med Doubledan/Ambassadeurs CDR
- Handsome Train - "This engine would do" CDR
- Magnetic Fields - "Wayward bus/Distant plastic trees" CD
- José Gonzalez - "Remain" CD
- Sodastream - "In between times" CD
- Mirafiori - "Cinco minutos" CD
... plus någon till, tror jag.

I övrigt blev det väldigt många bilder tagna, runt 300 om jag inte minns fel, och jag tänkte kanske fixa en hemsida där man kan slänga upp de bästa, om någon skulle vara intresserad. Ska be att få återkomma med en adress när det är klart.

Heavenly Pop Hits går kanske en ny vår till mötes också. Jag och Marie ska ses ikväll och prata igenom bolagets framtid. Vi ska i alla fall ta tag i badgedelen av vår koncern, eftersom vi nu verkar vara ganska ensamma på planen igen, då våra konkurrenter kastat in handduken. Bra bra. Jag är även pepp på att börja ge ut CDR-utgåvor med snygga omslag, för att öka utgivningsfrekvensen, men Marie lät inte lika entusiastisk. Oh well, vi får se vad som sker.

Nu ska jag jobba igen. Peach out!