augusti 03, 2005

Summer came and went

Det känns onekligen som att sommaren är slut nu, trots att det bara är den 3:e augusti idag. Jag skulle tro det att beror på att jag börjat jobba igen, och att vädret varit lite knas den senaste veckan. Men än finns det mycket tid att göra trevliga saker på! Nästa onsdag åks det till Emmaboda, för att skriva lite om det i Hallandsposten, och fint sällskap får jag också minsann! Och som om inte det vore nog är det Nixon-spelning i Göteborg den 27:e, med brorsbesök veckan innan. Även om han förmodligen kommer sitta och producera Intellivision-hits hela dagarna, så kanske man hinner se en skymt av honom i alla fall.

Men hur har sommaren varit då? Jo, tackar som frågar! Den har varit finfin! Två besök i vår kungliga huvudstad har hunnits med, båda i sällskap med Sandra. Första gången var vi uppe i fyra hela dagar, och fick handlat en del fina saker, plus att vi var och såg Compute spela på Patsy och hann med en besök på Gröna Lund med Rogge och Helena.
Det andra besöket var mer kompakt, och innefattade bara en hel dag i Stockholm, tyvärr. Syftet med resan var först och främst att spela med The Happy Birthdays på klubben Summer In The City. Vi hann bara repa en gång, kvällen före spelningen, men det gick jättebra ändå. Publiken fick en extra bonus när vi spelade vår tolkning av "What's in it for me", och den verkade vara uppskattad. De två helt nya HB-låtarna verkade inte impopulära de heller...

Tiden mellan dessa Stockholms-besök spenderades i stort sett uteslutande tillsammans med Sandra, och bland våra aktiviteter fanns secondhand-shopping i Varberg, strandbesök (både med Sandras kompis Sofi och med mina föräldrar), filmtittande och spelande. Vad mer kan man begära av sin ledighet?

Nu ska jag ta itu med dagens arbete, så att jag kan åka hem så tidigt som möjligt. Men jag hoppas att jag kommer att skriva mer här framöver.

Until then...