augusti 05, 2005

Film, film och film

Nu börjar Emmaboda närma sig med stormsteg, och det känns nästan stressigt. Det är mycket som ska hinnas med innan vi åker, i alla fall arbetsmässigt. Jag har ju övertalat min kollega Erik att ta över min plats de tre dagar jag är borta, och till saken hör att han aldrig skickat Platsjournalen till tryck förr. Så jag måste lära honom det, plus att jag ska försöka jobba undan så mycket som möjligt, för att göra det lättare för stackar'n. Nåväl, det ska nog gå bra det också.

Igår var jag, Sandra och Sofi och tittade på två kortfilmer på Rotundan. Det var två f.d. Stureelever som hade gjort dem, och de var riktigt bra! Och lite kul att se Max spela jazzbas i den ena. Efter filmvisningen gick vi hem till mig, och eftersom Sofi hade bokat min soffa för natten, så passade vi på att titta på lite mer rörliga bilder innan alla gick lade sig. Gamla Intern-TV-avsnitt blev valet för kvällen, och det är alltid kul att se sina gamla ungdomssynder igen. Haha.

Ikväll ska det enligt planera bli ännu mer film. Äntligen ska jag få se "Liftarens guide till Galaxen", som hade premiär i onsdags. Det är väl lika bra att passa på också, eftersom man inte vet hur länge den kommer att visas i den här stan. Efter filmen bär det av till Oskarström, där helgen skall tillbringas. Det ska tydligen vara väldigt gott om bär i skogarna nu, så vi tänkte kolla om det bara är snack eller om det verkligen är så.

Jobbet kallar. Peach out!